Dostawa
1. Dostarczanie zamówień odbywa się na obszarze Polski.
2. Zobowiązaniem Sprzedawcy jest dostawa Produktu zgodnego z warunkami Umowy sprzedaży.
3. Sprzedawca dąży do dostarczenia produktów w ciągu maksymalnie 14 dni roboczych od momentu potwierdzenia zamówienia. W niektórych przypadkach, jak unikalność produktu czy opóźnienia dostawcy, termin ten może ulec zmianie. W sytuacji zamówienia wielu produktów, decyduje najdłuższy z terminów.
4. Klient zostanie poinformowany o przewidywanym czasie dostawy po akceptacji zamówienia przez Sprzedawcę.
5. Produkty są dostarczane bezpośrednio przez Sprzedawcę lub za pośrednictwem zewnętrznych dostawców.
6. Ze względu na charakterystykę niektórych produktów, ich dostawa może wymagać użycia pojazdów o większej ładowności. W przypadku trudności z dostępem do miejsca rozładunku, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o ewentualnych ograniczeniach.
7. Jeśli przepisy drogowe uniemożliwiają dostawę, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność realizacji dostawy.
8. Klient musi zapewnić odpowiednie warunki do rozładunku i manewrowania pojazdem dostawczym. Brak spełnienia tych warunków zwalnia Sprzedawcę z odpowiedzialności za dostawę.
9. Produkty dostarczane luzem są chronione przed warunkami atmosferycznymi tylko podczas transportu. Po dostarczeniu, odpowiedzialność za przechowywanie Produktu przechodzi na Klienta.
10. Koszty i metoda dostawy zależą od wielu czynników, takich jak waga, rozmiar i odległość. Szczegóły są podane w procesie składania zamówienia.
11. Koszty wysyłki pokrywa Kupujący.
12. W dniu wysyłki Produktu, Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem nadania przesyłki.
13. Klient ma obowiązek odebrać Produkt w ustalonym terminie. W przypadku problemów, należy niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia nowego terminu dostawy. Nieodebrane przesyłki są zwracane do Sprzedawcy.
14. Klient powinien dokładnie sprawdzić przesyłkę przy odbiorze. W razie uszkodzeń, należy sporządzić protokół z kurierem.
15. Istnieje możliwość osobistego odbioru produktów w biurze Sprzedawcy po wcześniejszym umówieniu się.
16. Do przesyłki dołączany jest paragon lub faktura VAT, zgodnie z życzeniem Klienta. Aby otrzymać fakturę VAT, Klient musi wskazać podczas zakupu, że nabywa produkt jako Przedsiębiorca. Deklaracja ta jest dokonywana poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia.
Odstąpienie od Umowy sprzedaży
1. Z mocy obowiązujących przepisów dotyczących praw konsumentów (Dz.U. z 2023r. poz. 2759, art. 27.1), osoba, która dokonała zakupu towarów na odległość lub poza siedzibą firmy, posiada uprawnienie do rezygnacji z umowy kupna - sprzedaży w ciągu 14 dni od momentu otrzymania produktu, nie podając przy tym żadnych powodów.
2. W sytuacji, gdy Konsument zdecyduje się wykorzystać to uprawnienie, musi on zawiadomić o swojej decyzji Sprzedawcę, przesyłając wypełniony formularz odstąpienia od umowy, który został mu dostarczony przez Sprzedającego. Formularz ten można przesłać tradycyjną pocztą na adres: ul. Kolejowa 17, 18-411 Śniadowo. Istnieje również możliwość złożenia oświadczenia elektronicznie, poprzez wypełnienie formularza dostępnego online i wysłanie go na adres e-mail: sklep@e-prefbet.pl. Oświadczenie przesłane elektronicznie nie wymaga użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, które zostanie złożone po upływie wyznaczonego 14-dniowego terminu, nie będzie miało mocy prawnej. Do kwestii tej bezpośrednio odnosi się art. 61 Kodeksu Cywilnego.
3. Formularz rezygnacji, wraz z instrukcją dotyczącą procedury odstąpienia, jest dostarczany Nabywcy zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej (załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu).
4. W przypadku złożenia oświadczenia w formie elektronicznej, poprzez wypełnienie i wysłanie formularza dostępnego online, Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie potwierdzić jego odbiór, wysyłając odpowiedź na adres e-mail kupującego lub w inny sposób zapewniający dostęp do informacji na trwałym nośniku danych (Dz.U. z 2023r. poz. 2759, art. 2 pkt 4).
5. W momencie odstąpienia od umowy przez Konsumenta, zwracany produkt powinien być w stanie nienaruszonym, włącznie z wszelkimi akcesoriami i wyposażeniem, które są jego nieodłączną częścią, o ile zostały one dostarczone wraz z produktem. Produkt nie powinien wykazywać żadnych śladów używania, które przekraczają normalne zarządzanie nim. Do zwracanego produktu należy dołączyć oryginał dowodu zakupu oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu. Dokumenty te powinny być umieszczone na zewnętrznej stronie opakowania, aby Sprzedawca mógł je przejrzeć bez potrzeby otwierania paczki.
6. Zgodnie z art. 34 pkt 2 Ustawy o prawach konsumenta, Sprzedawca pokrywa koszty zwrotu towaru, chyba że mowa o sytuacjach wyjątkowych określonych w art. 33 i 34 tejże ustawy. Klient jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia zwracanego produktu, aby uniknąć jego uszkodzenia podczas transportu.
7. Klient ma obowiązek zwrócić zakupiony Towar niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni od dnia, w którym zdecydował się odstąpić od umowy. W sytuacji, gdy Klient wycofuje się z umowy, Sprzedawca ma prawo zażądać, aby zwracany produkt został odbierany bezpośrednio przez niego lub przez osobę upoważnioną (Dz.U. z 2023r. poz. 2759, art. 34).
8. Jeśli zwracany Towar jest niekompletny lub wykazuje ślady użytkowania przekraczające normalne zarządzanie, Sprzedawca może odmówić przyjęcia zwrotu lub obniżyć kwotę zwrotu o wartość uszkodzeń.
9. W przypadku rezygnacji z umowy, wszystkie płatności dokonane przez Klienta, w tym koszty dostawy, będę zwrócone na jego konto bankowe jak najszybciej, ale nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
10. Zwrot płatności będzie przeprowadzony w taki sposób, jakiego użył Klient do dokonania płatności, chyba że Sprzedawca w porozumieniu z Klientem ustalili inny sposób zwrotu, który nie spowoduje dla Klienta dodatkowych kosztów.
11. Sprzedawca ma prawo wstrzymać proces zwrotu środków finansowych otrzymanych od Klienta aż do momentu odbioru zwracanego produktu lub otrzymania dowodu jego wysyłki, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi pierwsze. Wyjątek od tej zasady ma miejsce, gdy Sprzedawca zobowiązał się do osobistego odbioru Towaru po jego zwrocie. W przypadku zwrotu Sprzedawca wyda fakturę korygującą, którą przekaże Klientowi.
12. Sprzedawca deklaruje również, że oferowane przez niego produkty i usługi nie podlegają wyłączeniom określonym w artykule 38 Ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023r. poz. 2759).
13. Przystępując do umowy, Klient potwierdza swoją znajomość Regulaminu oraz fakt, że został poinformowany o możliwości rezygnacji z umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od momentu otrzymania produktu, bez konieczności podawania przyczyny.
14. Prawo to nie ma zastosowania do osób, które nabywają Towar w celach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, zgodnie z definicją Przedsiębiorcy określoną w art. 43¹ Kodeksu Cywilnego, w szczególności do osób, które żądają wystawienia faktury VAT na zakupiony Towar.
Reklamacje i zwroty
1. Zaleca się sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej / przewoźnika w chwili jej dostarczenia oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego w przypadku nieprawidłowości. Sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności pracownika firmy kurierskiej / przewoźnika jest bezpłatne i należy do jego obowiązków.
2. Jeżeli doręczana przesyłka jest wyraźnie uszkodzona (widać ślady zalania, znacznego wgniecenia, naddarcia opakowania itp.) zaleca się odmowę jej przyjęcia. W takim przypadku przesyłka zostanie natychmiast zwrócona do Sprzedawcy w celu wyjaśnienia sprawy oraz ponownego dostarczenia zamówionego Towaru/ów.
3. Podstawa prawna oraz zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta pisemnie na adres: P.P.B. PREFBET Sp. z o.o. ul. Kolejowa 17, 18-411 Śniadowo.
Klient może również złożyć reklamację elektronicznie przesyłając formularz reklamacyjny (załącznik nr.3 do Regulaminu) na adres e-mail Sklepu: sklep@e-prefbet.pl lub poprzez konto w Sklepie e-Prefbet, gdzie po wybraniu Moje konto / Zamówienia należy kliknąć przycisk „ZWRÓĆ PRODUKTY”.
5. Jeżeli reklamacja dotyczy Towaru, zwykle celowe jest jego dostarczenie Sprzedawcy razem z reklamacją, w celu umożliwienia Sprzedawcy zbadania Towaru.
6. W przypadku, gdy sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona Cena powinna pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
- żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady.
Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta - z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu Cywilnego.
Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Produktu wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby to nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia jego potrzeb.
7. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
b) żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
c) danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
9. Jeżeli Klient zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu Ceny, określając kwotę, o którą Cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
10. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku Zamówienia złożonego przez Konsumenta - bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym (Kodeks Cywilny art. 568 §1 i 2).